Wednesday, November 25, 2009

Catatan Dari Seorang Aku....

slm untuk semua....secara peribadi saya ingin berkongsi sedikit ceritera tentang perjalanan karier saya sebagai seorang soldadu atau askar wataniah,tahun 2005 saya menjalani latihan rekrut selama sebulan di Kem Sri Sematan Lundu,terus terang saya akui pertamakali menjejak kaki ke alam soldadu saya agak terkejut atau mengalami Culture Shock,bayangkan dari seorang awam biasa kita di latih dan cuba di bentuk untuk menjadi seorang askar terlatih yang mana latihannya mirip kepada askar regular(tetap).Dalam askar kerjasama,ketrampilan dan disiplin sangat di titik beratkan tidak kira dalam apa juga keadaan,memang itu juga lah antara objektif utama jika ingin menceburkan diri dalam ketenteraan tidak kira lah askar tetap atau wataniah(sukarela).Yang penting adalah input dan output dari latihan tersebut.....i must to be frank and tell you about this....at the beggining i was damn hate about all this nonsense regimental training,after that i was realize and accept it as a normal...thanks to God,the training were finished after one month....segalanya tetap teguh terpahat dalam sanubari ini,2006 once against training was called KADAR but this time my mind set was ready...alhamdulillah at the end of training i got the PELAJAR AKADEMIK TERBAIK AWARD....and with this great result,my unit propose me to go to PUSWATAN PERAK for POTENTIAL OFFICER TRAINING also one month....how difficult to describe how i felt during that training...biar lah menjadi rahsia....
setelah 2 tahun dalam penantian at last and if GOD WILLING on 4th Disember 2009 i have attend an interview for publish as an officer(Leftenan Muda).To me that suffice.....Thanks again for all and see u on next catatan.

No comments:

Post a Comment